Випадок ретроградної амнезії після умисного отруєння ізоніазидом у 31-річного чоловіка з тропікамідною наркоманією

S. I. Goncharova, N. A. Shnaider, N. M. Koretskaya, V. F. Elyart

Анотація


Спричинення засудженими умисної шкоди своєму здоров’ю є актуальною проблемою вітчизняної і світової пенітенціарної медицини. Нерідко пацієнти з умисними отруєннями надходять до лікувальних установ у стані, коли визначення причин захворювання становить труднощі. Особливе місце серед засобів для умисного отруєння посідають протитуберкульозні препарати внаслідок їх широкого використання в клінічній практиці для лікування і профілактики туберкульозу. Прийом токсичних доз ізоніазиду спричиняє судоми, метаболічний ацидоз, гіперглікемію і кому. Токсичні ефекти цього препарату можуть потенційно посилюватися в осіб, котрі страждають на наркоманію та/або хронічний гепатит. Так, при систематичному вживанні тропікаміду (як галюциногена) виникають незворотні зміни в печінці та головному мозку, що своєю чергою посилює токсичні ефекти ізоніазиду. Описано випадок ретроградної амнезії після умисного отруєння ізоніазидом у 31-річного чоловіка, котрий страждає на тропікамідну наркоманію.


Ключові слова


ізоніазид; гостра інтоксикація; тропікамідна наркоманія; гіперглікемія; ацидоз; ретроградна амнезія

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Наркелюнас ЕМ. Опыт терапии хронического параноидального психоза у лица с зависимостью от тропикамида. Тюмен мед журн. 2012;3:11-14.

Breaking News: New treatment for isoniazid poisoning. Emergency Medicine News (Shaw, China). 2015;37(12):1-36.

Cakmak A, Atas A, Soran M, Zeyerek D. Acute isoniazid poisoning presenting with convulsions and coma. Herran Universiti Tip Fakultesi Dergisi. 2009;6(1):47-48.

Delibas A, Arslankoylu AE, Kursel O et al. Acute isoniazid poisoning in a childe treated with hemodialysis. Pak Med Sci. 2011;27(3):702-704.

Garg RK, Sinha MK. Multiple ring-enhancing lesions of the brain. J Postgraduate Med. 2010;56(4):307-316.

Jennifer A, Romero DO, Frank J, Kuczler JR. Isoniazid overdose: Recognition and management. Am Fam Physician. 1998;57(4):749-752.

Türkmen Z, Mercan S, Bağdadi S, Cengiz S. Denermination of Tropicamid abuse in hair with avalidated GC-MS method. Nobel Medicus. 2015;33(3):50-54.

Uzman S, Uludag Yanaral T, Toptas M et al. Acute isoniazid intoxication: an uncommon cause of convulsion, coma and acodisis. Tuberk Toraks. 2013;61(1):50-53.




© Український неврологічний журнал, 2018
© ТОВ «ВІТ-А-ПОЛ», 2018